fbpx
  • Ozadje Ergovision

PRAVILNO SJEDENJE ISPRED RAČUNALA

Sve više današnjih zanimanja zahtjeva rad s računalom, gdje mnogi presjede i više od 10 sati dnevno. Tako dugo sjedenje s vremenom uzrokuje oštećenja i bolove u kičmi, vratu i rukama, a sve to je obično posljedica slabog ili nepravilnog sjedenja. U tu svrhu je pored izbora prave stolice potrebno i odgovarajuće razgibavanje. U nastavku dolje naći ćete nekoliko naputaka za pravilno sjedenje i počinak, koji doprinose udobnijem i zdravijem sjedenju..

1. SJEDITE IZRAVNANO

Podesite visinu stolice tako da su vaša stopala poravnana s podom.
Vaša koljena neka budu u visini bokova ili malo niže.
Nagib naslona stolice neka bude između 100 i 110 stupnjeva.
Naslonite donji i gornji dio kičme uz naslon tako da imate ravno držanje.
Vrat in ramena neka budu opušteni.

2. PRILAGODITE SVA PODEŠAVANJA STOLICE SVOJIM POTREBAMA

Ergonomske stolice imaju više mogućnosti podešavanja te doprinose udobnijem sjedenju. Tako možete podesiti jakost križne potpore i njenu visinu, možete prilagoditi dubinu sjedenja i nastavljive naslone za ruke. Možete prilagoditi i naslon za glavu. Sve prema svojim zahtjevima.

3. UPOTREBA TIPKOVNICE I MIŠA

S namjerom da zadržite prirodni položaj ramena i ručnog zgloba odmaknite tipkovnicu barem 10 – 15 cm od ruba stola te nježno dignite tipkovnicu za lakše tipkanje. Prilikom tipkanja i korištenja miša pazite da bodu vaši laktovi uvijek u visini stola.

4. PODESITE VISINU ZASLONA

Glavu držite uvijek uspravno. Zaslon odmaknite za dužinu vaše ruke te ga namjestite tako da je gornji dio u visini vaših očiju, odnosno u slučaju da imate veći zaslon, malo više. Zaslon neka bude neznatno nagnut unatrag. Pazite, da na zaslonu ne dolazi do odbijanja svijetla iz prostorije ili vanjska svijetlost.

5. KORISTITE KRAĆE ODMORE

Mnoga istraživanja su pokazala da višesatno sjedenje za računalom šteti našem zdravlju. Preporučuje se svakih 30 minuta ustati i malo se rastegnuti. Iskoristite telefonske pozive za vrijeme rada pa se malo prošetajte. Ne zaboravite na vaše prste i dlanove, koji su pri tipkanju i upotrebi miša najaktivniji dijelovi tijela. Zato sagibajte prste unazad. Pomogne i stiskanje loptice.

6. SPRIJEČITE UMOR OČIJU

Unatoč toga što su danas poboljšani zasloni, naše su oči prilikom rada s računalom veoma opterećene. Zato nakon svakih 30 minuta pogledajte nekoliko sekundi u stranu od monitora. Dobar način za sprječavanje umora očiju je uporaba pravila 20/20/20: svakih 20 minut 20 sekundi pogledate u daljinu barem 6 metara (20 stopa).

© 2017, 2018, 2019 WBC d.o.o., Uredske stolice Ergovision. All rights reserved.